Story of My Life

"SinaRan yAng CerDIk keIndAhaN aGamA"

Seindah Kata

"Whatever happen to ur day, just relax & manage to make a smile... Life is not a problem to be solved but a gift to be enjoyed... Make everyday ur best day... smile always...."

"Pada 22 Mei yang lalu, kakak sulungku telah pun naik pentas dalam majlis konvokesyen yg ke 72 di UiTM Shah Alam.. Walaupun x tengok, tapi suasana seronok jelas tergambar di wajah beliau serta wajah kedua ibubapaku.. Maklumlah, anak sulung kan.. Beliau telah menamatkan pengajian dalam Ijazah Kedoktoran di UiTm Selayang.. Kini, beliau telah pun bergelar doktor.. Ketika ini, beliau masih lagi menunggu panggilan bekerja.. Beliau sedang menunggu tempat beliau ditugaskan untuk bekerja sebagai seorang doktor buat pertama kalinya.. Tahniah diucapkan untuk beliau, Adhwa' Nadiah.. Rase x cam sabar la pulak nk konvo.. hehehe... Semoga saya pun akan ikut jejak langkah beliau.. Insyaallah.. Amin.."





Lupe lak nak tulis pasal lawatan ni.. Lawatan ni dibuat pada 19 Mac yg lalu.. Cume x de kesempatan dan terlupe tentangnye untuk dimuatkan di blog ini.. Lawatan ini disertai seramai 20 org pelajar dr 1 kelas iaitu kelas AMD4PA.. 1 kelas je yg gi.. Ktorg berkumpul di food court Redang seawal 7 pagi.. Masa 2 sunyi sepi lg.. Cuaca pun msh gelap2.. Sejuk pn sejuk ms 2.. Lbh krg dlm 7 lbh, bas pun smpi.. Masing2 nk naik bas cepat sebab boleh pilih tempat duduk.. hehehe.. Dah semua settle, bas pun gerak.. dalam bas, mcm2 aktiviti ktorg wat.. Teke bnd la, wat gaya la, nyanyi lagu dan mcm2 lg la.. Karaoke pun ade gak..

Dalam kul 10, kami smpi ke tmpt yg diingini, Yayasan Pahang.. Smpi sane, kami dijemput dgn baik skali oleh mereka.. Mereka menerangkan tentang YP dgn lbh lanjut lg.. Ape yg kami x tau sblm ni, tlh menjadi tahu kerana penjelasan yg diberikan.. Ada juga sesi soal jawab bersama pengurusnya.. Memandangkan kami pergi jatuh pada hari Jumaat, jd kami telah menamatkan sesi perbincangan tepat pd pukul 12 tengahari.. Ini kerana, Kami memberi laluan kepada org laki untuk menunaikan tgggjwb mereka sbg seorg laki yg bergelar muslim.. Dah habis bincang, kami dpt cenderahati dr YP.. Kami pun x lupe jg bg cenderahati pd YP tp dr UiTm la.. hehehe.. Lps 2, kami dijemput untuk makan.. erm.. Mkn tghr kot, sbb dh kul 12.. Kami dihidangkan dgn sandwich besar dan donut yg pelbagai perisa.. Mmg sdp.. Sape nk, bole la dtg YP ye..

Dah abes mkn2, kami pun siap2 la nk keluar.. Tp, bkn blk lg tau.. Ktorg gi jln2 dkt Megamall.. Itu je yg dekat ngan YP.. Walaupun x seberapa, tp best gak la.. Sbb dpt jln2 kn.. Masing2 seronok dapat jln2.. Kami diberi ms dr pukul 12.30 sehingga 5.30 ptg.. 5 jam kami bole jln2.. Lame kn.. Pd mule nya, kami jln2 dalam Megamall 2.. Mencari ape yg ptt.. Beli la sedikit barang untuk diri sendiri.. Tp sblm 2, kami gi beli tiket wayang dulu.. Saje nk abes kn mase.. Dh 2, kami gi mkn tghr yg btl2 pny kat Pizza.. urmm.. Mmg sdp btl la.. Tiket wayang kami kul 3.10ptg.. Ms ngah mkn 2 dh nk kul 3.. Ktorg cpt2 mkn sbb tkt terlepas wayang 2.. Abes je mkn, ktorg trs gi tgk wayang.. Cite Niyang Rapik.. Best gak cite 2.. Jd, x sia2 la tgk.. hehehe.. Ktorg msk dh lmbt sket.. Wayang dh gelap, cite pun dh mule.. Mule brape minit je la.. Abes cite dlm kul 4.45.. Ktorg pun jln2 jap sementara nk tggu 5.30.. Amek2 gmbr dulu.. Gi sana, gi sini.. Tgk 2, tgk ni..

Dh kul 5, ktorg pun gi kat bas.. Dh pnt katekan.. Nk duduk dlm bas lak..Dh kul 5.30ptg, bas pun gerak.. Kali ni mmg btl2 blk kampus.. Dlm bas, dh x de aktiviti sgt yg ktorg wat.. Sbb nye msg2 dh pnt.. Tp sape2 yg nk nyanyi bole karaoke.. Tp, msg2 diam kn diri sbb dh lelap dibuai mimpi.. Waktu maghrib, ktorg solat di msjd.. Sblm 2, ktorg sggh kt petronas utn rht2.. Dlm kul 9mlm, ktorg dh smpi kampus.. Mmg lth sgt.. huhuhu.. Dh abes 2, ktorg mandi dan rht2 jap, pas2 trs tdo...


Alhamdulillah... Bersyukur ke hadrat Ilahi, kerana dengan limpah kurniaanNya, saya telah pun menghabiskan final saya pada petang td jam 5.15ptg... Tamat la sudah untuk perjuangan untuk sem ini... Walaupun keputusan tak memberansangkan tetapi usaha gigih telah saya lakukan sedaya yang mungkin... Gigih ke? erm... X sangat la.. tapi agak gigih gak la... study la gak... Mule final pada 25/4 yang lalu.. Dan berakhir pada 9/5 iaitu pd ari ni... Seronok sgt la ble final nak abes... memang x sabar rs nye nk abes final.. paper yg last ni, PAD260 (office management), x tau la cm ne... Memang x study sgt la berbanding dgn paper yg lain... Mungkin sebab nk balik dh kot... Mlm td, sy dan kwn2 sempat lg men uno... padahal esok nye (ari ni) ade final... Selamba betul la... Tp, alhamdulillah... Bole gak la jwb, walaupun x berape nak betul... huhuhu... Skrg ni hanya tggl bertawakal pada Allah sahaja.... Harap2 lulus kesemuanya... Amin....

Jadual periksa ari 2:

25/4/2010 (Ahad, 2.15ptg) - PAD254: Personnel Administration
26/4/2010 (Isnin, 9.00pg) - QMT212: Introduction to Statistics
4/5/2010 (Selasa, 9.00pg) - LAW245: Malaysian Legal System
5/5/2010 (Rabu, 9.00pg) - PAD230: Current Issue in Malaysia
9/5/2010 (Ahad, 2.15ptg) - PAD260: Office Management

Syukur sgt2 sebab semua nya dah selesai... Alhamdulillah... Bersedia dengan keputusan je nanti... 2 yang paling mendebarkan... Harap2 okey la result sem ni... Sem dpn wat lg bgs...

Ana

My photo
skrg ni blaja di uitm dungun.. alhamdulillah.. dah tamat diploma.. akan sambung ijazah di tempat yang sama pd bln 9 ini..

maSa itu EmaS

Hijriah.? Masihi.?

Followers

Ruang Kenalan

^Bicara Kata^

"Seandainya engkau gembira, sujudlah kepada Yang ESA..
Seandainya merasa gundah, perbanyakkanlah zikrullah..
Seandainya seringkali alpa, panjatkanlah doa penerang jiwa..
Seandainya merasa marah, lafazkanlah astaghfirullah &
Seandainya engkau kecewa, ingatlah mawaddah ALLAH kekal selamanya..."
There was an error in this gadget