Story of My Life

"SinaRan yAng CerDIk keIndAhaN aGamA"

Seindah Kata

"Whatever happen to ur day, just relax & manage to make a smile... Life is not a problem to be solved but a gift to be enjoyed... Make everyday ur best day... smile always...."

Pertamanya, slm aidiladha walaupun dan lepas.. hehehe.. Wah.. Lame rasenye x menaip di blog ni.. Maklumlah, diri ini agak sbuk dgn final tempoh hari.. Ttg final, bole tahan la soalan2 nye.. Agak mencabar juga.. Mudah-mudahan berjaya.. Amin.. Insyaallah.. Bkn itu tujuan utama nya.. Sebenarnya nk menaip ttg cuti br2 ni.. Pd ari jumaat bersamaan 19/11/2010, mak dan ayah telah membawa kami adik-beradik berjalan-jalan dan bercuti.. Walaupun ke Klang shj, ttp percutian kali ni amat berbaloi dan menyeronokkan.. Pagi raya haji baru2 ni, dapat sedikit cenderahati dari mak.. Sape sangka mak nak bagi.. Bukan senang nak dapat.. hehehe.. Alhamdulillah.. Kate mak, ada rezeki lebih, tu yang bagi kat anak2..

Pagi Jumaat dalam pukul 10, kami bertolak ke Selangor.. Tapi ayah kene tukar tayar dulu.. Jadi, pergi bengkel dulu.. Dalam kul 12, baru la bertolak betul2 ke Selangor.. Ayah singgah kt Surau Lentang utk menunaikan solat Jumaat bersama 2 anak lelakinya.. Pukul 1.30ptg, dah abes.. Jadi, kami teruskan lagi perjalanan.. Makan tengahari di McD kt Genting Sempah.. Tak disangka, ayah nak belanja kat situ.. Sementara tu, ada traffic jam dekat2 ngan terowong tu.. Seronok makan McD.. hehehe.. (mcm x prnh mkn je.. pdhl, byk dh).. Pada sebelah malam lak, mak belanja makan.. Memang makan besar la kami sekeluarga malam tu.. Makan kat Tanjung Harapan.. Nama tempat tu Muara Ikan Bakar.. Memang sedap giler la.. Dapat ratah lauk.. Walaupun lauk tu dh biasa makan hari2.. Ade sotong dan udang goreng tepung, sayur kangkung masak belacan, ketam masak sup kot, ikan siakap masak sweet sour.. Memang kenyang sangat2.. Pas mkn, balik hotel..

Pagi Sabtu pukul 9, saya, kakak dan 2 adik laki mandi kolam.. Sementara mak dan ayah pergi beli tiket wayang untuk tengok.. 2 lagi kakak sedang online dlm bilik je.. Mandi kolam sampai naik kecut kulit.. Seronok sangat.. Agak2 pukul 11.3o, ayah dan mak suh kami adik-beradik siap2 untuk makan tengahari.. Mak kata, wayang pukul 2.20ptg.. Cite "Harry porter and the Death Hallows: Part 1".. Wow.. Masa tu memang dah x sabar nk tgk.. Kami makan tgh di Pizza Hut kt Jusco Klang.. Kami amek apa yang kami nak makan.. Uish.. Memang sedap la.. Biase la, org belanja, sume sedap kn.. hehehe.. Abes mkn, kami solat.. Dah abes solat, terus masuk panggung.. Cite yang seronok.. Tapi permulaannya cite, agak membosankan sikit.. Tapi last2 cite, best la.. X sabar nk tggu part 2 pny.. Abes cite, gi btlkan spek kt Seksyen 18, Shah Alam.. Malam lak gi Kajang, mkn mlm kt sane sbb nk anta kakak sulung blk umah die..

Hari ahad lak, x de apa2 aktiviti sgt.. Ktorg duk dlm bilik smpi kul 11.3o br check-out.. Pas2, kami gi Tesco Shah Alam.. Shopping sekadar yang termampu.. Abes 2, anat kakak ketiga lak kt umah sewa die.. Die nk mule kuliah dh.. Kt Unisel.. Then, jumpe kwn lame mak kt bangunan Rafflesia.. Cantik tmpt 2.. Lagi2, replika bangunan dan rumah yang ada.. Comel.. Lpa dr 2, kami pun blk ke rumah.. Sampai umah pukul 6.30ptg.. Alhamdulillah.. The end.. :)

Ana

My photo
skrg ni blaja di uitm dungun.. alhamdulillah.. dah tamat diploma.. akan sambung ijazah di tempat yang sama pd bln 9 ini..

maSa itu EmaS

Hijriah.? Masihi.?

Followers

Ruang Kenalan

^Bicara Kata^

"Seandainya engkau gembira, sujudlah kepada Yang ESA..
Seandainya merasa gundah, perbanyakkanlah zikrullah..
Seandainya seringkali alpa, panjatkanlah doa penerang jiwa..
Seandainya merasa marah, lafazkanlah astaghfirullah &
Seandainya engkau kecewa, ingatlah mawaddah ALLAH kekal selamanya..."
There was an error in this gadget