Story of My Life

"SinaRan yAng CerDIk keIndAhaN aGamA"

Seindah Kata

"Whatever happen to ur day, just relax & manage to make a smile... Life is not a problem to be solved but a gift to be enjoyed... Make everyday ur best day... smile always...."

Setelah beberapa hari blogger ini under maintenace, akhirnya pada hari ini dapat juga ku coretkan cerita-cerita kehidupan.. Alhamdulillah.. Bersyukur kehadrat Ilahi kerana memberi saya badan yang sihat, otak yang cergas dan pelbagai kenikmatan lagi. Minggu ni adalah minggu kedua cuti bagi saya dan kawan-kawan yang lain. Rasa rindu lak dengan mereka. Masing-masing sibuk dengan hal-hal mereka. Maklumlah cuti kali ni agak panjang dengan cuti sebelumnya. Cuti 4 bulan. Tak pernah kami dapat cuti macam ni. Ada yang cari kerja, ada yang duduk-duduk je. Macam-macam aktiviti boleh buat. Macam saya, duk umah je sambil online, tgk tv. Cuti kali ni agak berbeza sikit dengan cuti sebelum-belumnya. Sebab cuti kali ni nak belajar something. hehehe. Kalo tak cakap pun, tau dah kan apa dia. huhuhu. Kene la belajar, kalo tak, cam ne nak jadi ehem-ehem. hehehe. Key la, dah tak tau nak cerita ape lagi. huhuhu. Disertakan sekali di bawah ni wajah-wajah ceria kawan-kawanku. :)


ni ms lawatan ke istana kehakiman



lepas habis kelas


Pada 25 April 2011 yang lalu, saya telah menamatkan peperiksaan akhir untuk peringkat diploma dalam bidang Pentadbiran Awam. Insyaallah!! Saya harapkan inilah diploma pertama dan terakhir saya. Bukan apa, kalau boleh, saya nak berkonvo tepat pada masanya. Saya taknak lambat-lambat. Setiap peperiksaan yang saya hadapi memang agak sukar jika dibandingkan dengan sebelum-sebelum ini. Maklumlah, subjeknya juga berbeza. Memandangkan masa yang begitu singkat untuk menjawab 7 peperiksaan dalam masa beberapa hari. Mungkin bagi orang lain ia adalah satu perkara yang biasa. Tapi bagi saya, ia sangat menyukarkan untuk saya mengulangkaji pelajaran. Saya sampai jadi buntu kerana tak tahu nak mula yang mana. Memang otak saya ketika itu kosong sangat sebab memikirkan peperiksaan yang bakal tiba. Tetapi alhamdulillah walaupun kosong saya tidak ke tahap tertekan.

Di bawah ini adalah jadual peperiksaan saya:

PAD380: Current Affairs in South East Asia - 20/4 (9pg)
PAD365: Industrial Relations - 23/4 (9pg)
LAW379: Business Law - 24/4 (9pg)
PAD330: Social Behavior in Organizations - 24/4 (2.15ptg)
PAD390: Development Administration - 25/4 (9pg)
PAD370: Public Financial Administration - 25/4 (2.15ptg)

Berkemungkinan 25 Mei ni keputusan peperiksaan akan diumumkan. Sejauh mana kesahihannya tidak dapat dipastikan. Mudah-mudahan segala urusan dipermudahkan oleh Allah. Saya berharap sangat semoga peperiksaan kali ini saya dapat keputusan yang memuaskan. Saya sentiasa panjatkan doa kepada Yang Maha Esa. Amin. Insyaallah!!!

Ana

My photo
skrg ni blaja di uitm dungun.. alhamdulillah.. dah tamat diploma.. akan sambung ijazah di tempat yang sama pd bln 9 ini..

maSa itu EmaS

Hijriah.? Masihi.?

Followers

Ruang Kenalan

^Bicara Kata^

"Seandainya engkau gembira, sujudlah kepada Yang ESA..
Seandainya merasa gundah, perbanyakkanlah zikrullah..
Seandainya seringkali alpa, panjatkanlah doa penerang jiwa..
Seandainya merasa marah, lafazkanlah astaghfirullah &
Seandainya engkau kecewa, ingatlah mawaddah ALLAH kekal selamanya..."
There was an error in this gadget