Story of My Life

"SinaRan yAng CerDIk keIndAhaN aGamA"

Seindah Kata

"Whatever happen to ur day, just relax & manage to make a smile... Life is not a problem to be solved but a gift to be enjoyed... Make everyday ur best day... smile always...."

Pernah tak kita menitiskan air mata kerana Allah? Tu tandanya hati kita masih ada cahaya. Ke kita nangis sebab benda lain?

Nangis Sebab Banyak Dosa
Patutnya kita nangis sebab mengingatkan dosa2 yang menggunug dan mengharapkan Tuhan berikan pengampunan walaupun kita tak tau amal kita tak seberapa. Ke kita nangis sebab layan filem hindi? Akademi fantasia? Sehati berdansa? Asal tengok nangis, asal nangis tengok... betul ke 2? pape je la.. (^_^)

Nangis Sebab Sikit Amal
Patutnya kita nangis tengok amal orang yang bersedekah dengan ikhlas, menolong orang tanpa harapkan balasan, nangis tengok orang menangis dalam solat mereka. Ke kita nangis sebab termasuklah note lima puluh dalam tabung derma masjid sebab sangkakan tu note seringgit...

Nangis Sebab Rindu Nabi
Patutnya kita nangis sebab tak berpeluang hidup bersama nabi, tak berkesempatan menatap wajah nabi, tak tergolong dalam golongan para sahabat yang berjuang menegakkan agama bersama nabi. Ke kita nangis sebab melecet kaki berjalan tengah panas masa join jemaah berarak maulidurrasul akibat dipaksa?

Nangis Sebab Takut Allah
Patutnya kita nangis sebab takut Tuhan panggil balik pada bila2 masa walhal amal korang sikit, dosa pilak macam laut. Nangis sebab takut kena ke dalam api neraka dan tak dapat cium bau syurga. Ke kita nangis sebab takut hilang kerja, tak pass periksa, kene saman parking, tak dapat projek, kena marah cikgu, awek lari, balak curang dompet hilang, kena lempang, sakit pinggang, gigi berlubang, ngigau kena kejar beruang, jatuh longkang dan macam2 lagilah.

Oleh itu, sama2lah kita semua renung2kan segala nya tentang diri kita ini. Ini peringatan kepada semua yang membacanya termasuk lah diri saya sendiri.. Maafkanlah jika ada terkasar bahasa, menyinggung hati.. Moga kita diberi pengampunan. Moga2 kita ditempatkan dalam golongan yang beriman..

0 comments:

Post a Comment

Ana

My photo
skrg ni blaja di uitm dungun.. alhamdulillah.. dah tamat diploma.. akan sambung ijazah di tempat yang sama pd bln 9 ini..

maSa itu EmaS

Hijriah.? Masihi.?

Followers

Ruang Kenalan

^Bicara Kata^

"Seandainya engkau gembira, sujudlah kepada Yang ESA..
Seandainya merasa gundah, perbanyakkanlah zikrullah..
Seandainya seringkali alpa, panjatkanlah doa penerang jiwa..
Seandainya merasa marah, lafazkanlah astaghfirullah &
Seandainya engkau kecewa, ingatlah mawaddah ALLAH kekal selamanya..."